Followers

Perkembangan Afrina




 Afrina sekarang dah 1 tahun 4 bulan.. 
Alhamdullilah sejak tukar pengasuh baru nie afrina semakin sihat & aktif..
ialah bukan senang nak dapat  pengasuh yang menepati cita rasa kita..
rumahnya dekat dengan rumah kita (sama  floor aje.. biasala duk rumah apartment)..penyayang.. tapi kengkadang garang juga.. yang penting sekali dia ikhlas jaga anak kita kan..

Penerokaan dalam belajar afrina sekarang ok.. untuk umur macam dia 1 tahun 4 bulan tu kira normal la..
sekarang dia dah pandai
salam cium tangan..

masuk rumah ketuk pintu.. (tapi tak dengar pun dia ketuk .. tangan kecik)

menconteng buku.. (paling favorite sekali buku akak dia.. kadang sampai nangis2 kakak dia. yang jadi mangsa aku la.. nak kena padam & tulis kan balik akak dia punya homework)

sekarang trend makan & minum nak suap sendiri.. paling dia seronok bila dpt pegang sudu & garfu sendiri.. kalu nak bagi makan sekarang kena buat 2 bekas.. satu untuk dia nak suap sendiri.. kadang bukan masuk pun dalam mulut habis terabur aje.. tp pandai lak tu kutip masuk bekas dia balik.. kadang dapat masuk 1 butir ke.. 1 ketul kecik nasi .. dan satu lagi untuk kita suap kat dia.. bukan apa nak main2 aje lebihnya..

masa nie terperanjat aku tengok.. diam2 aje dia dah duduk kat bawah meja kaca nie.. eeeiii seram betul di buat nya.. main wayer plak tu.. patut le senyap je...

masa nie afrina terperanjat bila aku jerit kat dia.. kecik2 dah main wayer nie nak ikut jejak abah ke afrina... bagus2.. belajar sungguh.. besar nanti boleh jadi engineer letrik.. insyaallah amin..

dah boleh sebut abah, ma ma,  na nak (tak nak), ma.mam.. ibu tak boleh sebut lagi.. (baru aku perasan gambar nie rupanya dah kena conteng. nie tak lain akak la nie)

tapi yang problem nye afrina tak mau jalan lagi..
berdiri tanpa dipengang dah boleh.. panjat untuk bangun sendiri dan melangkah tp berpegang pun dah ok.. nak melangkah sendiri tu yang tak mau lagi.. sabor je la menunggu ye.. pernah la bawa jumpa doc... tp doc. kata kita tunggu sampai umur dia 2 tahun.. kalu x moh juga pgi la buat fisio.. insyallah akan ok.. kena tunggu sikit bagi dia berani..




4 comments:



  1. توفر الشركة لعملاؤها الكرام الكثير من خيارات و برامج عمليات تنظيف المنازل
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    وخبرتنا العملية و استطلاعنا الدائم لسوق خدمات تنظيف الشقق يؤكد لكم عملاؤنا الكرام انكم حتما ستجدون ما يناسب
    احتياجاتكم ضمن شرائحنا المختلفة والمتعددة المصممة خصيصا لتلبى مختلف احتياجاتكم فى اعمال تنظيف المنازل بالجبيل
    تنظيف المنازل بالقطيف انتشر بكثرة بين الناس لضمان الحصول على افضل اسعار تنظيف الشقق ذلك لأن شركات التنظيف لديها من
    العمالة ما يكفي لأنجاز المهام فى اقل مدة زمنية، ايضاَ كل شركة تنظيف من المفروض ان يتوفر بها ماكينات تنظيف مخصصة فى
    تنظيف الفلل و تنظيف القصور ونظافة المنازل وكل ماكينة تنظيف تقوم بمهام معينة يصعب على ربة المنزل القيام بها بمفردها
    مثل تنظيف القماش و لهذا يفضل إسناد المهمة إلي افضل شركة تنظيف منازل بالقطيف شركة تاج الافضل دائما 0551844053
    شركة تنظيف بالجبيل
    شركة تنظيف سجاد بالجبيل
    شركة تنظيف شقق بالجبيل
    شركة تنظيف فلل بالجبيل


    شركة تنظيف مجالس بالجبيل
    شركة تنظيف منازل بالقطيف
    شركة تنظيف مجالس بالقطيف
    شركة تنظيف سجاد بالقطيف
    شركة تنظيف شقق بالقطيف

    ReplyDelete